![Finding Fate logo](/services/media/images/rupnsenyoryxrpexry/game-logo-medium/4775/logo.png)
![Finding Fate background](/services/media/images/yuuyeyynsrneurosoy/game-tile-medium/3060/background.jpg)
![Finding Fate screenshot](/services/media/images/nunxauppnnsosxeoay/game-tile-screenshot-medium/8638/finding_fate_1.jpg)
![Finding Fate screenshot](/services/media/images/pysayeyuoyuaupaaxu/game-tile-screenshot-medium/8638/finding_fate_2.jpg)
![Finding Fate screenshot](/services/media/images/xuxonsoooasussyurn/game-tile-screenshot-medium/8638/finding_fate_3.jpg)
![Finding Fate screenshot](/services/media/images/yspynosonauxesxoen/game-tile-screenshot-medium/9638/finding_fate_4.jpg)
![Finding Fate screenshot](/services/media/images/xsuoyousnsyaprpsps/game-tile-screenshot-medium/9638/finding_fate_5.jpg)
![Finding Fate screenshot](/services/media/images/nsrxasonnxrsuoxypx/game-tile-screenshot-medium/9638/finding_fate_6.jpg)
ReglerPicture Logic Color er let at lære, men svært at undgå. Spillet handler om at placere farvebrikker på spillepladen på de rigtige steder for at skabe et smukt billede til din samling. Til at hjælpe dig er der hints i form af tal rundt omkring på spillepladen, som fortæller dig alt, hvad du behøver at vide - men det kan være nødvendigt at tænke meget. Husk, at det aldrig er nødvendigt at gætte i et Picture Logic Color-niveau. Læs reglerne, hvis du er i tvivl om noget, lær at spille spillet og bliv en mester. |
![]() | TestniveauerHvis du endnu ikke har spillet spillets testniveauer igennem, kan du få adgang til dem ved at trykke på knappen "?" på spillets forside. |
Game interfaceOversigt over spillets interface |
![]() |
|
HintsDe hints, du ser til venstre for spilområdet, fortæller dig, hvor du skal placere farvebrikkerne. Rækkefølgen af tallene i hver række/kolonne fortæller dig rækkefølgen af brikkerne på spillepladen. Det er en smart strategi at starte med de rækker, der har store tal, og udfylde dem først. | ![]() |
![]() | AfkrydsningsfelterDu afkrydser felterne ved at højreklikke eller bruge afkrydsningsknappen. At afkrydse de felter, som du ved er tomme, er det absolut bedste værktøj til at gøre spillet lettere for dig selv. Hver gang du tjekker et lag, gør du alle de andre rækker og kolonner på det lag lettere, da du ikke længere skal tænke på, om brikkerne kan placeres der. |
Hvis en række/kolonne har et "0" ud for sig, betyder det, at der ikke skal være nogen brikker, og hele rækken/kolonnen kan derfor tjekkes.
Når du har fundet de brikker, der skal være i en række/kolonne, bliver dine hints grå. Det betyder, at der ikke er flere brikker at finde, så du kan sætte kryds i de resterende felter i rækken/kolonnen.
FarveskiftDe fleste baner har flere farver, og du kan skifte frit mellem disse farvelag for at finde et nemt sted at starte og udfylde mere og mere af banen. Banen starter måske ikke altid med den farve, der er smartest at starte med. | ![]() |
![]() | SværhedsgraderI den grønne kategori finder du de små og nemme baner, de orange bliver lidt større og tager længere tid. De største og sværeste baner er i den røde kategori, og banerne i denne kategori tager ofte længst tid. |
HøjreklikHvis du spiller via touch (iPad, tablet eller smartphone), højreklikker du normalt med to fingre i stedet for én. Hvis det ikke fungerer så godt, kan du bruge knappen til at skifte mellem fliser/afkrydsningsfelter. Hvis du spiller på en Mac, og din mus kun har én knap, kan du holde "æbletasten" nede, mens du klikker. | ![]() |
![]() | Hot or NotI dette afsnit får du vist tre tilfældige brugerbaner af nogenlunde samme størrelse, og du skal vælge den bane, du gerne vil spille. Vi tæller dine og alle andres stemmer sammen. De baner, der har fået mange stemmer, har større chance for at blive udvalgt til udgivelse. Hvis en bane er stødende eller indeholder upassende materiale, kan du rapportere den via knappen "!". |
Når du bygger dine egne baner i Picture Logic Color, kan de spilles af alle dine venner, og alle kan se og stemme på dem i afsnittet Hot or Not.
For at give dig en bedre chance for at få baner udvalgt til bøger, kan du støtte dig til denne lille guide.
Eksempler på gode og mindre gode baner:Husk, at dette kun er anbefalinger om, hvad der gør en bane god. Du skal tegne, hvad du vil, men denne guide kan hjælpe dig med at øge chancerne for, at dit spor bliver udvalgt til udgivelse. |
Små spor kan være lige så gode som store! |
![]() |
Tænk over, om dit motiv behøver at være stort, mange spor kan være lige så smukke og er ofte lettere, hvis de er små, især hvis de store spor ikke udnytter pladsen. |
Pas på spildplads! |
![]() |
Prøv at undgå at have for meget spildplads omkring dit motiv. Måske egner dit emne sig til en mindre størrelse. Små baner er hurtigere og lettere at løse, og små baner kan være lige så smukke som store. |
![]() |
En bane bliver bedre og sjovere at spille, hvis den ligner noget konkret og ikke er for abstrakt eller bare et mønster. |
Vær anderledes! |
![]() |
Det er altid lidt sjovere at lave en bane, der skiller sig ud fra mængden og ikke ligner det, som alle andre laver. Så prøv at undgå tal, bogstaver, hjerter, sol, katte og lignende. Prøv at give din bane et lille twist af noget anderledes. De fleste vælger ofte at male de samme motiver, så skil dig ud, hvis du kan. |
Sudokus historie går tilbage til det 18. århundrede i Schweiz, selv om spillet først blev meget populært i slutningen af det 20. århundrede i Japan.
I det 18. århundrede blev der udviklet en type puslespil kaldet "Latin Squares", hvor tallene blev placeret på en sådan måde, at hvert tal kun optrådte én gang i hver række og kolonne. Dette dannede grundlag for senere udviklinger af Sudoku.
Men den moderne form for Sudoku, som vi kender i dag, blev først introduceret i Japan i 1984 af en puslespilsproducent ved navn Nikoli. Den blev hurtigt populær i Japan under navnet "Sūji wa dokushin ni kagiru", som kan oversættes til "tallene kan kun optræde én gang". Det var først i 1986, at puslespillet blev kendt som Sudoku.
Det japanske magasin Monthly Nikolis begyndte at udgive Sudoku-puslespil, og spillet fangede hurtigt de japanske puslespilsentusiasters opmærksomhed. Sudoku blev en sensation i Japan i løbet af 1990'erne og blev snart et fast element i mange aviser og magasiner.
I 1997 fik Sudoku international opmærksomhed, da den britiske avis The Times besluttede at udgive puslespillet i deres daglige avispapir. Det blev starten på Sudokus globale popularitet. Snart begyndte aviser og puslespilsudgivere over hele verden at inkludere Sudoku i deres publikationer.
Sudoku er et logisk og udfordrende puslespil, der er kendt for sin gitterstruktur og talplaceringer. Det er en populær aktivitet, der udfordrer spillerne til at løse komplekse gåder og tænke strategisk.
Sudoku består af et 9x9-gitter, der er opdelt i ni mindre 3x3-firkanter kaldet blokke. Nogle af felterne i gitteret er allerede udfyldt med tal mellem 1 og 9, mens andre felter er tomme og skal udfyldes.
Målet med Sudoku er at udfylde de tomme felter med tal mellem 1 og 9, så hvert tal kun optræder én gang i hver række, kolonne og blok. Det betyder, at hver række, kolonne og blok skal indeholde alle tallene fra 1 til 9 uden gentagelse.
Spillet begynder normalt med et delvist udfyldt gitter, og det er op til spilleren at bruge logik og eliminering for at finde de rigtige tal til at fuldføre puslespillet. Spilleren kan starte med at analysere rækker, kolonner og blokke for at finde ud af, hvilke tal der allerede er til stede, og hvilke der mangler.
Under hele processen med at udfylde tallene i gitteret skal spilleren tage hensyn til Sudokus regler og begrænsninger. Det kræver deduktion, mønstergenkendelse og tålmodighed at løse puslespillet korrekt.
Sudoku er kendt for at være et spil uden behov for matematiske færdigheder eller særlig viden. Det handler mere om logik og problemløsning. Det er et spil, der kan nydes af spillere i alle aldre og på alle niveauer.
Sudoku findes i forskellige sværhedsgrader fra let til ekstremt svært. Der er også forskellige størrelser af gitre, såsom 4x4 eller 6x6, hvilket giver variation og udfordringer for spillere, der ønsker at eksperimentere med forskellige niveauer af kompleksitet.
Sudoku er ikke kun et sjovt og udfordrende tidsfordriv, men det er også blevet anerkendt som et spil, der hjælper med at udvikle logisk tænkning, koncentration og problemløsningsfærdigheder. Det er et af de mest populære puslespil i verden og kan findes i aviser, magasiner og på onlineplatforme.
Uanset om det spilles som en afslappende aktivitet derhjemme eller som en konkurrence mellem venner, er Sudoku en engagerende og tankevækkende måde at teste og forbedre sine mentale færdigheder på.
Dejligt spil der udfordrer hjernen og som man samtidig kan slappe af og koble fra med når man fordyber sig i det.
Det er et rigtig hyggeligt spil, der samtidig udfordrer hjernen med forskellige sværhedsgrader af baner og samtidig mulighed for kreativitet ved at lave egne baner
Det er et rigtig sjovt spil men kan også gå hen og blive en stor hjernevrider jo længere man kommer. Kan 100% anbefales for folk som gerne vil slappe af og træne deres hjerne på samme tid.
Sjovt at løse baner og se de mange flotte billeder. Dejligt at man også selv har mulighed for at lave sine egne baner
Dejligt spil man kan bruge masse tid på, godt for hjernen og hukommelsen, selv min datter på 10 spiller det
Jeg elsker spil hvor jeg skal bruge hjernen noget mere.
Jeg skal tænke logisk og jeg kan lave baner selv, skønt
det er meget sjovt, og der let mange timer inden man får set sig om:-) Der er god stemning i chatten og man er søde ved hinanden og hjælpsom, med baner hvis man kører surt i en bane.
Dejligt stimulerende spil hvor man hele tiden skal tænke logisk. Hvis man er vild med kryds og tværs eller Sudoku så er dette spil helt sikkert noget for dig.
roligt, man bliver bidt af det. Et spil for alle, der er lette og meget svære baner. Bruger let mange timer.